lørdag 5. mars 2011

Satturdaj in Tallinn

En dag med shopping, KGB museumsbesøk og marked!

I dag har vi vært på Viru Hotel i KGB`s gamle hemmeligheter.
Der ble ALT overlyttet og alt fra samtaler om dopapir, hvem som gikk hvor når og med hvem og hva ble notert av en av de rundt 100 "konene" som satt rundt omkring på hotellet, særdeles rundt heisene. De laget hotellet først og fremst for å få fremmed valuta inn i landet, da lokal valuta var verdt null niks. Vi har fått en fin omvisning med masse interessant historie og mange aha opplevelser. Det er ikke lenge siden alt dette, ganske merkelig å tenke på for oss som er så heldige å vokse opp i trygge norge.

Vi gikk litt på shopping på Viru senteret, så opp til gamlebyen igjen for jeg MÅTTE jo få med meg markedene. ;) Fant masse "strikkekoner" som solgte fine håndarbeider (selv om de fleste plaggene så maskinstrikket ut), kjøpte herlige votter til meg selv og luer til gutta.

Vi har opplevd mye her i gamlebyen og jeg må si jeg liker denne byen, den har sjel og historie. God mat, godt drikke og billig! Bedre kan det vel knapt bli.

Gleder meg allerede til neste tur jeg. I morgen går ferden hjemover igjen og det skal bli så godt å se igjen gutta mine <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar