fredag 4. mars 2011

Markus og Sindre, mine hjertebarn!

Jeg er så utrolig stolt av at kroppen min har båret frem disse to guttene, de er jo verdens beste! Snille og gode og skikkelig kosegutter for mamma og pappa. Markus har blitt 4 år og det har blitt veldig tydelig siste tiden, han er mer selvstendig, klarer mer selv og har blitt utrolig reflektert.
Han spiller spill på iphone og ipod som bare det, Nintendo Wii er også artig men han mestrer Playstation 2 med Wall E spillet best! Mye brettspill går det også i om dagen, Mikke Mus spill, Knerten spillet, 4 på rad og det går så fint. Vi synes selvsagt det er kjempestas at vi kan kose oss med brettspill! Gleder meg til de kan ta del i de andre brettspillene som bare venter på dem! :D
Sindre blir straks 3 år, tenk for 3 år siden feiret Marius 30 årslag og vi hadde leid lokale og holdt festlig lag, med meg høygravid.. Husker så godt jeg hadde pyntet meg med skjørt, topp og støvletter.. :O De ble byttet ut med joggesko etterhvert..
Men vi hadde en skikkelig fin dag! Tror jubilanten var fornøyd også. Så kom Sindre, 16.mars.. Babyen min blir 3 år! Skjønner så utrolig godt det folk sier om at "bare vent til du får barn, så ser du hvor fort tiden går", det er jammen sant..
Sindre er en kosegutt med MYE vilje, blid som sola eller furt og sint. Temperamentsfull, må vel innrømme at han er lik meg selv... Han har en veldig sterk vilje og er en bestemt herremann. Hva som skal på av klær er til tider veldig viktig... Eller det som er riktig er at han vil bestemme hva som skal på av klær.. Noe som igjen fører til mange artige morgenstunder..

Vi har en fin rutine i heimen og jeg føler at vi er på vei inn i en ny fase, med større gutter kan vi bevege oss mer ut på ting, de er mer med å bestemmer over egen hverdag og vi jobber veldig med høflighet, ærlighet, rutiner og empati. Noe som Sam, vår kjære JRT og Sokrater, en herlig pusemann hjelper godt med på. Å vokse opp med dyr er en fabelaktig måte å lære seg at de skal respektere dyr og deres grenser, at vi skal ta vare på hverandre og gi masse kjærlighet.

Kjærlighet er vel det som er mest gjennomgående i vår oppdragelse av gutta, vi setter alltid tid til å kose, høre på de fortelle og forklare ting når de lurer. Mye kos og snakk om hvor glade vi er i hverandre er hverdagskost, heldigvis. Både jeg og Marius har vokst opp med trygge, gode familier og vi vil gjerne videreføre våre gode opplevelser gjennom barndom og oppvekst.

Kjærlighet er noe besteforeldrene er flinke til å vise overfor barnebarna. Vi er så heldige å ha to i Sandefjord, to i Fredrikstad og to på Gjøvik som alltid har tid og engasjerer seg i gutta når vi er sammen. Tante Ida og onkel Bjørn Einar er også veldig populære. <3 Vi er veldig glade i dere alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar