mandag 13. juni 2011

Slitne husmødres paradis del 1

Da er vi på plass i varmen og koser oss. I dag har vi gått rundt og sondert terrenget, funnet ut at vi tross alt ikke er helt lost i retningssans. (at vi nesten ble nedkjørt, skyldes ikke vårt sakte ganglag, heller gal tyrker i altfor rask bil).

Men so far, so good. And its all good :D

Turen ned hit var lang.. Kjei tur. Reiste hjemmefra i 12 tiden og var på hotellet 00:30 sånn ca.. Bil til Gardermoen, vente vente, flytur (ca 5 timer) og vente vente, bagasje osv.. Og så buss 2 timer.. PHU. Var godt å kaste skoene og komme frem til det som blir "vårt" neste uka. Så tok vi en velkomstdrink i en særdeles tom restaurant/bar (de hadde stengt :P) Men hva gjør vel ikke tyrkerne for to tørste norske jenter... ;-)

Etter å ha lest Are Kalvø`s bok SYDEN tar jeg meg stadig i å sammenligne, det er ganske moro. Vi hadde ingen fulle pensjonister eller masete barnefamilier å skilte med, men jeg satt sammen med et par som bestilte litt å drikke fra "vannvogna" på TUI flyet, så spør hun jenta; har du en pose?.. Vår venn kabinsjef (forøvrig samme som hjemturen fra Mallorca) skjønte ikke spørsmålet, da gjentok jenta : HAR DU EN SPYPOSE? Jeg knakk i latter, og slik kom vi i prat.. Gud så hyggelig jeg er som ler av folk... ;)) Det skal legges til at de ble verken fulle eller ufine.

Må si litt om hotellet; det er fiiint :D Mange store blokker som danner leilighetsanlegget her, Blue Star. Veldig nice. Flere små bassengområder, og veldig tilpasset barnefamilier her. Kjenner at savnet etter gutta er i meg.. (skulle jo bare mangle, sant;))
Rommene er helt "greie" (etter Ainas målestokk, som egentlig er litt intern spøk). Men fint altså, et stor soverom med en kingsize seng og en "normal" seng, 3 nattbord og skap. Rent og pent bad og grei stue. Verandaen er helt grei den også, men lite sol på den :( Men det er rent og pent her, veldig hyggelige mennesker her, god kaffe og god drink (er). Har foreløpig bare smakt på en mojihto og den var bra den.

Skal stupe ned i min flotte ferielektyre igjen ; Liza Marklund krim. :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar